VÉGZETTSÉG,
TANULMÁNYOK
2009 PhD, neveléstudomány,
ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar (summa cum laude disszertáció: Az ifjúsági
szubkultúrák szerepe a nevelési folyamatban)
2005 egyetemi diploma magyar nyelv és irodalom
bölcsész és tanár, ELTE Bölcsészettudományi Kar
2004 egyetemi diploma, pedagógia bölcsész és
tanár, ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar
1998 egyetemi diploma, teológia, Università Pontificia Salesiana,
Roma
EGYÉB KÉPZÉSEK
Nemzetközi
Holokauszt Oktatási Szakértő (Holocaust Emlékközpont, Budapest)
Summer
Institute on the Holocaust (Cohen Center, Keene State College, Keene, NH, USA)
NYELVISMERET
olasz, angol felsőfokú
német, latin, óhéber, ógörög
alapfok
spanyol középfokú
szövegértés, alapfokú beszéd és írás
eszperantó alapfok
MUNKAHELYEK
AKTUÁLIS MUNKAHELY
2007- habilitált egyetemi docens, Neveléstudományi
Intézet, ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar
(A Pedagógiai Antropológia Kutatócsoport vezetője)
KORÁBBI MUNKAHELYEK
2013-2015 kutató-elemező, Oktatáskutató és
Fejlesztő Intézet (TÁMOP 3.1.5. projektben)
2009-2011 tudományos munkatárs, Oktatáskutató és
Fejlesztő Intézet (TÁMOP 3.1.1. program 6.6.2. elemi projektben)
2007-2008 tanársegéd, Eszterházy Károly
Főiskola, Eger
2006-2007 óraadó, Pedagógia Intézet, Pázmány
Péter Katolikus Egyetem, Bölcsészettudományi Kar, Piliscsaba
2001-2006 tanársegéd, Sapientia Szerzetesi
Hittudományi Főiskola, Budapest
2003-2004 megbízott igazgató, Don Bosco
Általános Iskola, Szakiskola és Szakközépiskola, Kazincbarcika
2003-2005 igazgató, Don Bosco Pedagógiai
Szakkollégium
1998-2005 etika és hittantanár, Don Bosco
Általános Iskola, Szakiskola és Szakközépiskola, Kazincbarcika
TANÍTÁSI
ÉS TRÉNERI TAPASZTALAT
FELSŐOKTATÁSBAN:
(előadások, szemináriumok, gyakorlatok)
Etika
és hittan szakmódszertan (2001-2007); Gyermekkép és egyéni sajátosságok,
Pedagógaia tapasztalatok és nézetek, Neveléselmélet, Nevelésfilozófia,
Nevelésszociológia, Emberi jogok és nevelés, Az iskola antropológiája,
Cyberspace Pedagogy (angol nyelven), Iskolán kívüli nevelés,
Szabadidő-pedagógia, Ifjúsági szubkultúrák, Nevelési feladatokra felkészítés,
Társadalmi problémák a szabadidő körül, Pedagógiai tapasztalatok, nézetek,
Hátrányos helyzetű fiatalok nevelése, Mindenki iskolája, Didaktika, Pedagógiai
programtervezés, Szakmai gyakorlat vezetés
KÖZÉPISKOLÁBAN:
Etika
és hittan (1998-2006)
Toleranciaórák
középiskolásoknak (2006-)
TRÉNINGEK
(több éves tapasztalat):
Kisebbségek
szenzitivitás tréning
Társadalmi
sokféleség és interkulturalitás
Vitaszeminárium
(vitakultúra, disputa)
Kommunikációs
tréning
PRIVÁT
OKTATÁS (több éves tapasztalat):
magyar
nyelv külföldieknek
magyar
nyelv és irodalom érettségi felkészítés
olasz
nyelv
KUTATÁSI ÉS FEJLESZTÉSI TAPASZTALATOK
KVALITATÍV
KUTATÁSOK: ETNOGRÁFIA, ESETTANULMÁNY, INTERJÚ, FÓKUSZCSOPORT, TARTALOMELEMZÉS,
MEGFIGYELÉS STB.
2014
június – 2015. november
TÁMOP
4.1.2.B.2-13/1-2013-0007 „ORSZÁGOS KOORDINÁCIÓVAL A PEDAGÓGUSKÉPZÉS
MEGÚJÍTÁSÁÉRT” projektben kutatási és fejlesztési feladatok
2013.
február – 2015. november
Az
Oktatáskutató és Fejlesztő Intézetben TÁMOP 3.1.5. program 1. számú
alprojektjében: a szaktanácsadásra vonatkozó szakirodalmi és empirikus kutatás
végzése, és részvétel a kutatás eredményeire támaszkodó fejlesztésben
2014.
augusztus – 2015. március
A
Krétakör HOME projektjének részvételi etnográfiai kutatása
2013.
március – december
A
kísérleti fejlesztési tevékenység eredményeinek
tesztelése-TÁMOP-4.1.3-11/1-2011-0001- c. referenciaintézményi projekt kutatás
vezetője az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar Neveléstudományi Intézetében
2009.
július – 2011. december
TÁMOP
3.1.1. program 6.2.2. elemi projektjében "Az elfogadó iskola
koncepcionális kereteinek kidolgozása", 2010. áprilistól – 2011.
decemberig témavezető (elméleti kutatás, iskolai esettanulmányok).
2009.
július – 2011. október
TÁMOP
4.1.2 B pályázat 13. alprojekt: Tanári kompetenciák, pályaalkalmasság és
pedagógus pályamodell (nemzetközi tapasztalatok összegyűjtése, kompetenciák szintjeinek
meghatározása)
2010.
április – 2011. október
Citizens
in Diversity in Europe (nemzetközi EU által finanszírozott kutatás a
homofóbiáról: fókuszcsoportos interjúk tanárképzésben résztvevő hallgatókkal,
és LMBT emberekkel, elemzések)
2010.
október – 2011. december
TÁMOP
5.4.4.-09/2-C-2009-0002 projekt: Az ifjúságsegítő képzés interprofesszionális
fejlesztése. Tananyagfejlesztés “Társadalmi sokszínűség, interkulturalitás”
témában (ld. Publikációk 35. tétel).
2010.
május – október
„Progress”
LMBT Tréning Projekt (NEFMI által finanszírozott projekt: tréning tematika és
kiadvány kidolgozása különféle célcsoportok számára LMBT témában), Oktatás
munkacsoport vezetője voltam (oktatáspolitikai irányítók, oktatási szakemberek,
közoktatási vezetők részére kidolgozott anyagok, és pilot tréning vezetése)
2006. szeptember – 2008. június
Részvétel a BABE (Pedagógia BA képzést bevezető)
kutatási projektben az ELTE PPK-n szakirodalom-gyűjtés, megfigyelések,
részvétel kérdőívek összeállításában és értékelésében).
2010.
szeptember – 2011. október
Részvétel
a Pedagógia BA tantervének átdolgozásában
2004.
szeptember – 2007. június
Részvétel
az ELTE tanári mesterképzés kompetenciáinak és tantárgyainak fejlesztésében
2003.
december - 2004. június
A
tanulók középfokú iskolarendszerbe való bevonása a „második esély” adásának
módszerével, PHARE pályázat projektvezetése, Kazincbarcika
EGYÉB NEMZETKÖZI TAPASZTALATOK
2009-től
az ATEE (Association for Teacher Education in Europe) szervezet tevékenységében
részvétel: a budapesti 2010-es éves konferencia szervező bizottságának tagja; a
Social Justice, Diversity and Equity Research and Development Comminity
helyettes vezetője majd vezetője; 2012-től
pedig az egyesület Administrative Council-jának (vezető testületének)
megválasztott tagja.
Az
ATEE Winter 2014 konferencia főszervezője
2011.
április 10-16. Tanulmányút, Azori-szigetek, Portugália; Vocational training
systems in the Azores: Ultra-peripheral regions (Szakértői Tanulmányutak
Program)
2010.
november 15-20.
Tanulmányút:
Oslo, Norvégia: TÁMOP 6.2.2. projekt
keretében adaptív iskolák tanulmányozása
2010-2011.
Részvétel
a the Association for Teacher Education in Europe évi konferenciájának
szervezésében Budapesten, a konferenciakötet szerkesztése (ld. Publikációk 3.
tétel)
2008.
június 15-20.
Tanulmányút:
Leicester, Nagy-Britannia; Dealing with Diversity, Race Equality and Community
Cohesion in Leicester Schools (Szakértői Tanulmányutak Program)
2007-2009
Teacher Intercultural Competences as Keystones for
Learning in Europe (Európai Unió Comenius Program), az Eszterházy Károly
Főiskola Neveléstudományi Tanszékéhez kapcsolódóan
(Workshopok, előadások: Arnheim /Hollandia/, Tallin
/Észtország/, Lulea /Svédország/, Guebwiller /Franciaország/, Győr
/Magyarország/, Eger /Magyarország/; szakmai anyagok készítése, bevezető
tanulmány készítése: ld. Publikációk 24. tétel)
EGYÉB KÉSZSÉGEK
Tolmácsolás,
fordítás: több éven át rendszeresen fordítottam olaszról magyarra szóban
találkozókon, és belső anyagokat írásban.
Szabadidő-szervezés:
táborok, animátorképzések vezetője voltam 1995-2006 között rendszeresen.
Számítógépes
felhasználói ismeretek (Word, Excell, Power Point; valamint a kvalitatív
elemzéshez használható NVivo8 szoftver)
EGYÉB
INFORMÁCIÓK
DÍJ:
Pro Scientia Aranyérem (2003)
TUDOMÁNYOS TESTÜLETI, TÁRSASÁGI TAGSÁG:
MTA köztestületi tag
Pro Scientia Aranyérmesek Társasága
SZERKESZTŐBIZOTTSÁGI TAGSÁG:
Iskolakultúra (2007-2008)
Új Pedagógiai Szemle (2014-)
ÖSZTÖNDÍJ:
Bolyai Kutatási Ösztöndíj (2016-)
TÁRSADALMI CIVIL SZERVEZETI TAGSÁG (ÖNKÉNTES
MUNKA):
Szimpozion Egyesület (Melegség és megismerés iskolai program
képzője)
KONFERENCIAELŐADÁSOK
2016
Power relations and educational research. Ontology,
epistemology and methodology
ATEE Annual
Conference, Educating the Best Teachers: a Challenge for Teacher Education, 22-24
August 2016, Eindhoven, The Netherlands
Critical pedagogues in a post-socialist country.
Collaborative autoethnography of two academic selves in the Hungarian
neoliberal context (with Tamás Tóth)
VI.
International Conference on Critical Education, Dialogue, Solidarity and
Resistance against Neo-liberalism and Neo-conservatism in Education, 10-13
August 2016, Middlesex University London, UK
Power relations and inertia in initial teacher
education. Reflections from Hungary
WFATE (World
Federation of Teacher Education Associations ) Fourth Biennial International
Conference, Innovation in Teacher Education within a Global Context. 21-23.
April 2016. Barcelona, Spain
Possibilities and boundaries of ethnographic research
on the pedagogy of a psytrance festival event
Rethinking
Educational Ethnography: Transparency in Ethnographic Epistemologies. 1-2 July
2016. Klaipeda, Lithuania.
2015
Performance, performativity and
critical pedagogy in a theatre education project with marginalized students
Ethnography and Education Conference, 21–23 September, Oxford, UK
The
position of educational researchers in a semi-peripheric region and the rise of
neoliberal policies in the academia: the case of Hungary
V. International Conference on Critical Education
Analyze, Educate, Organize. Critical Education for Social and Economic
Justice, 15-18. June 2015
University of Lower Silesia, Wrocław, Poland
The role and impact of professional communities on the
development of initial teacher education curriculum, concerning particularly
the teaching practice
Power relations, collaboration and construction of a
learning community through participatory research in a teacher education
curriculum development project
ATEE Annual Conference, 23-25 August
2015. Glasgow, UK.
Perfomance,
initation and social awareness in a short theatre education project of
marginalized Hungarian students
ECER Conference, 9-11. September 2015., Budapest
2014
Critical Analysis of Liberal, Neo-liberal and
Neo-conservative Reforms and Policies in the Hungarian Educational System
International Conference on Critical Education, 23–26 June 2014,
Thessaloniki, Greece
Teachers’ identity, coaching and social justice issues
in the expectations of Hungarian stakeholders towards the new coaching system
for teachers’ professional development
Transitions in Teacher Education and Professional Identities, 39th
Annual Conference of the Association for Teacher Education in Europe (ATEE),
24–27 August, Braga, Portugal
Masculinity, social class and enfleshment in sport:
autoethnographic study of the embodied subject
Ethnography and Education Conference, 15–17 September, Oxford, UK
2013
Participatory research
among LGBQ students in a Facebook group
Conference of Ethnography and Education, 16-18
September, Oxford, UK;
Challenges for the future
of teacher education: lesbian, gay and bisexual students’ voice
Educating for the Future, 38th
Annual Conference of the Association for
Teacher Education in Europe, 22–25 August, Halden, Norway
2012
Egy meleg fiú középiskolai tapasztalatai:
etnográfiai esettanulmány
Országos Neveléstudományi
Konferencia, november 8–10 ., Budapest;
Az NVivo tartalomelemző szoftver használata egy
pedagógiai etnográfiában: episztemológiai és metodológiai kérdések
Országos
Neveléstudományi Konferencia, november 8–10 ., Budapest;
The „Gay Eye” of a Researcher and a Student in a
Hungarian School
Oxford Ethnography
and Education Conference, szeptember 10–12., Oxford, Nagy-Britannia;
Adaptivity, interpretation
and reinterpretation: the development of a theoretical concept as a
collaborative research and learning process(közös előadás:
Rapós Nórával, Gaskó Krisztinával, Kálmán Orsolyával)
Teacher Education
Policies and Professionalization, 37th Annual Conference of the Association for Teacher
Education in Europe, augusztus 25–29., Eskişehir,
Törökorzság;
Being a critical pedagogue
in a „post-socialist” country: leftist discourses on schooling in Hungary
II. International Conference on Critical Education, július
10–14., Athén, Görögország;
2011
Combating Homophobia: teacher trainees’ and LGBT
people’s views on LGBT issues in education
Teacher Life-cycle
from Initial Teacher Education to Experienced Professional, 36th
Annual Conference of Association of Teacher Education in Europe, augusztus 24 –
28. Riga, Lettország
Homofóbia és iskolai szerepvállalás: pedagógus
hallgatók és LMBT emberek értelmezései
Országos
Neveléstudományi Konferencia, november 3-5. Budapest
2010
Constructing border identities through „subcultural
pedagogy”: some findings of a Hungarian school ethnography
Bordering, Re-Bordering and New
Possibilities in Education and Society, XIV World Congress of Comparative Education Societies, június 14 –
18., Istanbul, Turkey;
Narrative, critical ethnography: some epistemological
and methodological considerations from a research experience,
The Continuous
Professional Development of Teachers and Researchers for an Adaptive and
Inclusive School (közös előadás: Rapós Nórával, Gaskó
Krisztinával, Kálmán Orsolyával)
Responsibility, Challenge and Support
in Teachers' Life-long Professional Development, 35th Annual Conference of the Association for Teacher
Education in Europe, augusztus 26 – 30., Budapest, Hungary;
Az elfogadó-adaptív iskola koncepciója, (Rapos
Nóra, Gaskó Krisztina, Kálmán Orsolya kutatókkal közösen)
X. Országos Neveléstudományi Konferencia,
Budapest, 2010.
2008
Posztstrukturalista és marxista episztemológiák
kihívása a pedagógiai gyakorlat és elmélet számára
VIII. Országos Neveléstudományi
Konferencia, Budapest;
2007
Ifjúsági kultúra – iskolai kultúra: pedagógiai
etnográfia egy középiskolai osztályban,
VII. Országos Neveléstudományi
Konferencia, Budapest;
Youth subcultures and school: ‘informal’ and
‘formal’ learning processes (poster presentation), Conference of Junior Researchers of EARLI, augusztus 27-28., Budapest;
Cyberspace pedagogy in a virtual ethnography,
The 1st Symposion of Pedagogy
andPsychology PhD Students, március 15-16. Wroclaw, Lengyelország;
School culture and youth culture: an example of the
impossibility of mixed methodology in an educational ethnography,
What counts in educational research?
Quantitative and qualitative explanations of educational inequalities, május 21-24.,Brno, Csehország;
2006
Lehetséges-e még a nevelés-oktatás? – Posztmodern
kihívások,
Pro Scientia Aranyérmesek VIII.
Konferenciája, Pécs;
2005
A fiatal a kulturális antropológia és a pedagógiai
etnográfia szemével,
V. Országos Neveléstudományi
Konferencia;
2004
Kultúra és nevelés “alulnézetben”: ifjúsági
szubkultúrák,
Pro Scientia Aranyérmesek VII.
Konferenciája, Gödöllő.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése