Curriculum Vitae

VÉGZETTSÉG, TANULMÁNYOK

2009     PhD, neveléstudomány, ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar (summa cum laude disszertáció: Az ifjúsági szubkultúrák szerepe a nevelési folyamatban)
2005      egyetemi diploma magyar nyelv és irodalom bölcsész és tanár, ELTE Bölcsészettudományi Kar
2004      egyetemi diploma, pedagógia bölcsész és tanár, ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar
1998      egyetemi diploma, teológia, Università Pontificia Salesiana, Roma

EGYÉB KÉPZÉSEK

Nemzetközi Holokauszt Oktatási Szakértő (Holocaust Emlékközpont, Budapest)
Summer Institute on the Holocaust (Cohen Center, Keene State College, Keene, NH, USA)

NYELVISMERET

olasz, angol felsőfokú
német, latin, óhéber, ógörög alapfok
spanyol középfokú szövegértés, alapfokú beszéd és írás
eszperantó alapfok

MUNKAHELYEK

AKTUÁLIS MUNKAHELY
2007-    habilitált egyetemi docens, Neveléstudományi Intézet, ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar
               (A Pedagógiai Antropológia Kutatócsoport vezetője)

KORÁBBI MUNKAHELYEK
2013-2015          kutató-elemező, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (TÁMOP 3.1.5. projektben)
2009-2011          tudományos munkatárs, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet (TÁMOP 3.1.1. program 6.6.2. elemi projektben)
2007-2008          tanársegéd, Eszterházy Károly Főiskola, Eger
2006-2007          óraadó, Pedagógia Intézet, Pázmány Péter Katolikus Egyetem, Bölcsészettudományi Kar, Piliscsaba
2001-2006          tanársegéd, Sapientia Szerzetesi Hittudományi Főiskola, Budapest
2003-2004          megbízott igazgató, Don Bosco Általános Iskola, Szakiskola és Szakközépiskola, Kazincbarcika
2003-2005          igazgató, Don Bosco Pedagógiai Szakkollégium
1998-2005          etika és hittantanár, Don Bosco Általános Iskola, Szakiskola és Szakközépiskola, Kazincbarcika
                   
TANÍTÁSI ÉS TRÉNERI TAPASZTALAT

FELSŐOKTATÁSBAN: (előadások, szemináriumok, gyakorlatok)
Etika és hittan szakmódszertan (2001-2007); Gyermekkép és egyéni sajátosságok, Pedagógaia tapasztalatok és nézetek, Neveléselmélet, Nevelésfilozófia, Nevelésszociológia, Emberi jogok és nevelés, Az iskola antropológiája, Cyberspace Pedagogy (angol nyelven), Iskolán kívüli nevelés, Szabadidő-pedagógia, Ifjúsági szubkultúrák, Nevelési feladatokra felkészítés, Társadalmi problémák a szabadidő körül, Pedagógiai tapasztalatok, nézetek, Hátrányos helyzetű fiatalok nevelése, Mindenki iskolája, Didaktika, Pedagógiai programtervezés, Szakmai gyakorlat vezetés

KÖZÉPISKOLÁBAN:
Etika és hittan (1998-2006)
Toleranciaórák középiskolásoknak (2006-)

TRÉNINGEK (több éves tapasztalat):
Kisebbségek szenzitivitás tréning
Társadalmi sokféleség és interkulturalitás
Vitaszeminárium (vitakultúra, disputa)
Kommunikációs tréning

PRIVÁT OKTATÁS (több éves tapasztalat):
magyar nyelv külföldieknek
magyar nyelv és irodalom érettségi felkészítés
olasz nyelv

KUTATÁSI ÉS FEJLESZTÉSI TAPASZTALATOK
KVALITATÍV KUTATÁSOK: ETNOGRÁFIA, ESETTANULMÁNY, INTERJÚ, FÓKUSZCSOPORT, TARTALOMELEMZÉS, MEGFIGYELÉS STB.

2014 június – 2015. november
TÁMOP 4.1.2.B.2-13/1-2013-0007 „ORSZÁGOS KOORDINÁCIÓVAL A PEDAGÓGUSKÉPZÉS MEGÚJÍTÁSÁÉRT” projektben kutatási és fejlesztési feladatok

2013. február – 2015. november
Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézetben TÁMOP 3.1.5. program 1. számú alprojektjében: a szaktanácsadásra vonatkozó szakirodalmi és empirikus kutatás végzése, és részvétel a kutatás eredményeire támaszkodó fejlesztésben

2014. augusztus – 2015. március
A Krétakör HOME projektjének részvételi etnográfiai kutatása

2013. március – december
A kísérleti fejlesztési tevékenység eredményeinek tesztelése-TÁMOP-4.1.3-11/1-2011-0001- c. referenciaintézményi projekt kutatás vezetője az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar Neveléstudományi Intézetében


2009. július – 2011. december
TÁMOP 3.1.1. program 6.2.2. elemi projektjében "Az elfogadó iskola koncepcionális kereteinek kidolgozása", 2010. áprilistól – 2011. decemberig témavezető (elméleti kutatás, iskolai esettanulmányok).

2009. július – 2011. október
TÁMOP 4.1.2 B pályázat 13. alprojekt: Tanári kompetenciák, pályaalkalmasság és pedagógus pályamodell (nemzetközi tapasztalatok összegyűjtése, kompetenciák szintjeinek meghatározása)

2010. április – 2011. október
Citizens in Diversity in Europe (nemzetközi EU által finanszírozott kutatás a homofóbiáról: fókuszcsoportos interjúk tanárképzésben résztvevő hallgatókkal, és LMBT emberekkel, elemzések)


2010. október – 2011. december
TÁMOP 5.4.4.-09/2-C-2009-0002 projekt: Az ifjúságsegítő képzés interprofesszionális fejlesztése. Tananyagfejlesztés “Társadalmi sokszínűség, interkulturalitás” témában (ld. Publikációk 35. tétel).

2010. május – október
„Progress” LMBT Tréning Projekt (NEFMI által finanszírozott projekt: tréning tematika és kiadvány kidolgozása különféle célcsoportok számára LMBT témában), Oktatás munkacsoport vezetője voltam (oktatáspolitikai irányítók, oktatási szakemberek, közoktatási vezetők részére kidolgozott anyagok, és pilot tréning vezetése)

2006. szeptember – 2008. június             
Részvétel a BABE (Pedagógia BA képzést bevezető) kutatási projektben az ELTE PPK-n szakirodalom-gyűjtés, megfigyelések, részvétel kérdőívek összeállításában és értékelésében).

2010. szeptember – 2011. október
Részvétel a Pedagógia BA tantervének átdolgozásában

2004. szeptember – 2007. június  
Részvétel az ELTE tanári mesterképzés kompetenciáinak és tantárgyainak fejlesztésében

2003. december - 2004. június
A tanulók középfokú iskolarendszerbe való bevonása a „második esély” adásának módszerével, PHARE pályázat projektvezetése, Kazincbarcika


EGYÉB NEMZETKÖZI TAPASZTALATOK

2009-től az ATEE (Association for Teacher Education in Europe) szervezet tevékenységében részvétel: a budapesti 2010-es éves konferencia szervező bizottságának tagja; a Social Justice, Diversity and Equity Research and Development Comminity helyettes vezetője majd vezetője; 2012-től pedig az egyesület Administrative Council-jának (vezető testületének) megválasztott tagja.
Az ATEE Winter 2014 konferencia főszervezője


2011. április 10-16. Tanulmányút, Azori-szigetek, Portugália; Vocational training systems in the Azores: Ultra-peripheral regions (Szakértői Tanulmányutak Program)

2010. november 15-20.
Tanulmányút: Oslo, Norvégia:  TÁMOP 6.2.2. projekt keretében adaptív iskolák tanulmányozása             

2010-2011.
Részvétel a the Association for Teacher Education in Europe évi konferenciájának szervezésében Budapesten, a konferenciakötet szerkesztése (ld. Publikációk 3. tétel)

2008. június 15-20.
Tanulmányút: Leicester, Nagy-Britannia; Dealing with Diversity, Race Equality and Community Cohesion in Leicester Schools (Szakértői Tanulmányutak Program)

2007-2009
Teacher Intercultural Competences as Keystones for Learning in Europe (Európai Unió Comenius Program), az Eszterházy Károly Főiskola Neveléstudományi Tanszékéhez kapcsolódóan
(Workshopok, előadások: Arnheim /Hollandia/, Tallin /Észtország/, Lulea /Svédország/, Guebwiller /Franciaország/, Győr /Magyarország/, Eger /Magyarország/; szakmai anyagok készítése, bevezető tanulmány készítése: ld. Publikációk 24. tétel)


EGYÉB KÉSZSÉGEK

Tolmácsolás, fordítás: több éven át rendszeresen fordítottam olaszról magyarra szóban találkozókon, és belső anyagokat írásban.
Szabadidő-szervezés: táborok, animátorképzések vezetője voltam 1995-2006 között rendszeresen.
Számítógépes felhasználói ismeretek (Word, Excell, Power Point; valamint a kvalitatív elemzéshez használható NVivo8 szoftver)

EGYÉB INFORMÁCIÓK

DÍJ:
Pro Scientia Aranyérem (2003)

TUDOMÁNYOS TESTÜLETI, TÁRSASÁGI TAGSÁG:
MTA köztestületi tag
Pro Scientia Aranyérmesek Társasága

SZERKESZTŐBIZOTTSÁGI TAGSÁG:
Iskolakultúra (2007-2008)
Új Pedagógiai Szemle (2014-)

ÖSZTÖNDÍJ:
Bolyai Kutatási Ösztöndíj (2016-)

TÁRSADALMI CIVIL SZERVEZETI TAGSÁG (ÖNKÉNTES MUNKA):
Szimpozion Egyesület   (Melegség és megismerés iskolai program képzője)

KONFERENCIAELŐADÁSOK 

2016
Power relations and educational research. Ontology, epistemology and methodology
ATEE Annual Conference, Educating the Best Teachers: a Challenge for Teacher Education, 22-24 August 2016, Eindhoven, The Netherlands
Critical pedagogues in a post-socialist country. Collaborative autoethnography of two academic selves in the Hungarian neoliberal context (with Tamás Tóth) 
VI. International Conference on Critical Education, Dialogue, Solidarity and Resistance against Neo-liberalism and Neo-conservatism in Education, 10-13 August 2016, Middlesex University London, UK
Power relations and inertia in initial teacher education. Reflections from Hungary
WFATE (World Federation of Teacher Education Associations ) Fourth Biennial International Conference, Innovation in Teacher Education within a Global Context. 21-23. April 2016. Barcelona, Spain
Possibilities and boundaries of ethnographic research on the pedagogy of a psytrance festival event
Rethinking Educational Ethnography: Transparency in Ethnographic Epistemologies. 1-2 July 2016. Klaipeda, Lithuania.

2015
Performance, performativity and critical pedagogy in a theatre education project with marginalized students
Ethnography and Education Conference, 21–23 September, Oxford, UK
The position of educational researchers in a semi-peripheric region and the rise of neoliberal policies in the academia: the case of Hungary
V. International Conference on Critical Education
Analyze, Educate, Organize. Critical Education for Social and Economic Justice, 15-18. June 2015
University of Lower Silesia, Wrocław, Poland
The role and impact of professional communities on the development of initial teacher education curriculum, concerning particularly the teaching practice
Power relations, collaboration and construction of a learning community through participatory research in a teacher education curriculum development project
ATEE Annual Conference, 23-25 August 2015. Glasgow, UK.
Perfomance, initation and social awareness in a short theatre education project of marginalized Hungarian students
ECER Conference, 9-11. September 2015., Budapest

2014
Critical Analysis of Liberal, Neo-liberal and Neo-conservative Reforms and Policies in the Hungarian Educational System
International Conference on Critical Education, 23–26 June 2014, Thessaloniki, Greece
Teachers’ identity, coaching and social justice issues in the expectations of Hungarian stakeholders towards the new coaching system for teachers’ professional development
Transitions in Teacher Education and Professional Identities, 39th Annual Conference of the Association for Teacher Education in Europe (ATEE), 24–27 August, Braga, Portugal
Masculinity, social class and enfleshment in sport: autoethnographic study of the embodied subject
Ethnography and Education Conference, 15–17 September, Oxford, UK


2013
Participatory research among LGBQ students in a Facebook group
Conference of Ethnography and Education, 16-18 September, Oxford, UK;
Challenges for the future of teacher education: lesbian, gay and bisexual students’ voice
Educating for the Future, 38th Annual  Conference of the Association for Teacher Education in Europe, 22–25 August, Halden, Norway

2012
Egy meleg fiú középiskolai tapasztalatai: etnográfiai esettanulmány
Országos Neveléstudományi Konferencia, november 8–10 ., Budapest;
Az NVivo tartalomelemző szoftver használata egy pedagógiai etnográfiában: episztemológiai és metodológiai kérdések
Országos Neveléstudományi Konferencia, november 8–10 ., Budapest;
The „Gay Eye” of a Researcher and a Student in a Hungarian School
Oxford Ethnography and Education Conference, szeptember 10–12., Oxford, Nagy-Britannia;
Adaptivity, interpretation and reinterpretation: the development of a theoretical concept as a collaborative research and learning process(közös előadás: Rapós Nórával, Gaskó Krisztinával, Kálmán Orsolyával)
Teacher Education Policies and Professionalization, 37th Annual  Conference of the Association for Teacher Education in Europe, augusztus 25–29., Eskişehir, Törökorzság;
Being a critical pedagogue in a „post-socialist” country: leftist discourses on schooling in Hungary
II. International Conference on Critical Education, július 10–14., Athén, Görögország;

2011
Combating Homophobia: teacher trainees’ and LGBT people’s views on LGBT issues in education
Teacher Life-cycle from Initial Teacher Education to Experienced Professional, 36th Annual Conference of Association of Teacher Education in Europe, augusztus 24 – 28. Riga, Lettország
Homofóbia és iskolai szerepvállalás: pedagógus hallgatók és LMBT emberek értelmezései
Országos Neveléstudományi Konferencia, november 3-5. Budapest

2010
Constructing border identities through „subcultural pedagogy”: some findings of a Hungarian school ethnography 
         Bordering, Re-Bordering and New Possibilities in Education and Society, XIV World Congress of Comparative Education Societies, június 14 – 18., Istanbul, Turkey;
Narrative, critical ethnography: some epistemological and methodological considerations from a research experience,
The Continuous Professional Development of Teachers and Researchers for an Adaptive and Inclusive School (közös előadás: Rapós Nórával, Gaskó Krisztinával, Kálmán Orsolyával)
         Responsibility, Challenge and Support in Teachers' Life-long Professional Development, 35th Annual  Conference of the Association for Teacher Education in Europe, augusztus 26 – 30., Budapest,  Hungary;
Az elfogadó-adaptív iskola koncepciója, (Rapos Nóra, Gaskó Krisztina, Kálmán Orsolya kutatókkal közösen)
 X. Országos Neveléstudományi Konferencia, Budapest, 2010.

2008
Posztstrukturalista és marxista episztemológiák kihívása a pedagógiai gyakorlat és elmélet számára
         VIII. Országos Neveléstudományi Konferencia, Budapest;

2007
Ifjúsági kultúra – iskolai kultúra: pedagógiai etnográfia egy középiskolai osztályban,
         VII. Országos Neveléstudományi Konferencia, Budapest;
Youth subcultures and school: ‘informal’ and ‘formal’ learning processes (poster presentation),            Conference of Junior Researchers of EARLI, augusztus 27-28., Budapest;
Cyberspace pedagogy in a virtual ethnography,
         The 1st Symposion of Pedagogy andPsychology PhD Students, március 15-16. Wroclaw,      Lengyelország;
School culture and youth culture: an example of the impossibility of mixed methodology in an educational ethnography,
         What counts in educational research? Quantitative and qualitative explanations of educational inequalities, május 21-24.,Brno, Csehország;

2006
Lehetséges-e még a nevelés-oktatás? – Posztmodern kihívások,
         Pro Scientia Aranyérmesek VIII. Konferenciája, Pécs;

2005
A fiatal a kulturális antropológia és a pedagógiai etnográfia szemével,
         V. Országos Neveléstudományi Konferencia;      

2004
Kultúra és nevelés “alulnézetben”: ifjúsági szubkultúrák,
         Pro Scientia Aranyérmesek VII. Konferenciája, Gödöllő.

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése